S přibývajícími objednávkami a zájmem o naše produkty se pokusíme Vám přiblížit náš chod vyřizování objednávek. Můžete se tak sesynchronizovat s našim programem a vytvořit objednávku tak, aby Vám co nejvíce vyhovoval čas odeslání.

Dále se pokusíme přiblížit Vám nejčastější chyby, které v objednávkách nacházíme a složitě je musíme řešit, což vede pouze ke zdržení nebo i zrušení objednávky.

 

Jak se mnou Tropik bude jednat?

Zákazníky informujeme výhradně formou emailu, jak přijetí objednávky, tak i řešení všech problémů. Věnujte tak maximální pozornost, jestli vypistujete email správně! A kontrolujte si přijaté emaily ve Vaší schránce.

 

Kdy je nejlepší vytvořit objednávku?

Pokud Vám na rychlosti vyřízení zásilky nezáleží, objednávku odešlete kdykoli jen chcete. V případě, že byste zásilku co nejdříve shledali u sebe doma, zbystřete pozornost. 


Za roky našeho provozu jsme si již vybudovali jistý stereotyp v termínech vyřizování zásilek, můžete se tak spolehnout na tento rozpis. 

Veškeré zásilky podléhají odesílání v úterý (viz bod níže), dále záleží na volběplatby, kterou u zásilky zvolíte. 


DOBÍRKY

Objednávky jak se semeny tak s rostlinami, přijímáme po celý týden (od PO do NE). 

V neděli, ve večerních hodinách uzavíráme veškeré přijaté objednávky pro DANÝ TÝDEN, zaúčtováváme a připravujeme finální formy faktur. Objednávky přijaté od pondělí týdne následujícího již SPADAJÍ K VYŘÍZENÍ do týdne následujícího.

V příkladu, je-li pondělí 1.1., tak uzavíráme objednávky za celý týden v neděli 7.1. Objednávky přijaté od 8.1 do neděle 14.1. vyřídíme zase až v dalším týdnu (úterý 16.1.).

 

PLATBY PŘEVODEM

Objednávky jak se semeny tak s rostlinami, přijímáme po celý týden (od PO do NE).

V neděli, ve večerních hodnách uzavíráme veškeré přijaté objednávky pro DANÝ TÝDEN a kontrolujeme přijaté platby. U přijatých plateb, oznámíme zákazníkovi, že platba byla přijata, vyhotovíme finální fakturu a taková zásilka se bude připravovat k vyřízení následující týden. 

Je tak logické, že u plateb, které nestihnou do neděle přijít (banky přes víkend platby neposílají!) se vyřízení může protáhnout o další týden. Velmi často se to stává u objednávek přijatých ve ČT nebo v PÁ. I když platbu odešlete ještě týž den, nestihne se platba zaúčtovat a přijít na náš účet do uzávěrky objednávek. Takové zásilky většinou přesouváme až na přespříští týden.

V příkladu, je-li pondělí 1.1. tak uzavíráme přijaté objednávky za celý týden v neděli 7.1. Pokud dorazila platba do uzávěrky zásilek, je vyřízena v nejbliží úterý (9.1.)  Ale u objednávek vytvořených od ČT (4.1.) do NE (7.1), bohužel platby přijít nestíhají a k vyřízení objednávky dochází až s dalším odesílacím týdnem, tedy 16.1. 


Při objednání tedy od ČT do NE, výrazně doporučujeme odeslat na náš email obchod@tropik.cz potvrzení o zaplacení. Bereme jakékoliv formy, od přeposlání emailu o potvrzení, nebo screen obrazu odeslané a zaúčtované platby ve vaší bance. Takovou platbu bereme za okamžitě přijatou a zásilku vyřizujeme stejně jako dobírkové, tedy hned.

 


Co je rychlejší, dobírka, nebo platba předem?

Pokud chcete ovlivnit rychlost dodání zásilky a nechcete se zabývat naším programem odesílání, je jednodušší si zvolit formu placení dobírkou.

Platba převodem je o pár korun levnější, nicméně doporučujeme objednat mezi PO a ST, popřípadě odeslat na náš email potvrzení o zaplacení.

 

 

Kdy dojde k odeslání zásilky?

Objednávky odesíláme pouze v úterý. Je to z důvodu předem objednaného svozu balíků. Osobně na poštu bohužel nejezdíme, v počtu objednávek které vyřizujeme, je ruční odesílání velmi drahé a časově náročné. 

 

 

Mohu ovlinit termín odeslání zásilky?

V jistých případech ano, ale stále mějte na paměti, že k odesílání dochází pouze v úterý, v jiné dny odesílání neprovozujeme a to hlavně z časových důvodů. Práce na zahradě je velmi únavná a máme jí po celý rok, bohužel se nemůžeme zabývat odesílacím procesem po více dní v týdnu.

 

 

Jaké nejčastější chyby mohu udělat v objednávce?

Bohužel občas musíme řešit některé nepříjemnosti, spojené se špatně vyplněnými nebo chybějícími údaji v objednávce. Některé chyby vedou k pozdějšímu odeslání a bohužel jsme museli už pár objednávek i zrušit.

 

1. Chybně zvolené poštovné

Vzhledem k různorodosti poštovného, jsme museli zvolit variantu, že si každý zákazník zvolí sám, jakým způsobem a za co, bude platit. Je tak na snadě, že často dochází k chybám, že při vytváření objednávky zvolí zákazník chybné poštovné. Například, že zvolí dopravu dobírkou, ale platbu dá jako platbu převodem. Nebo, při objednání rostliny, zvolí poštovné za semena. Nám tak vzniká povinnost daného zákazníka kontaktovat a přeinformovat se, jak chce vlastně zásilku platit. Ptáme se pouze formou emailu! Ne, opravdu neodešleme rostliny za poštovné semen, i přesto že tato varianta je levnější a jde zvolit při nákupu. Uvědomte si prosím, že chybně zvolené poštovné musíme složitě řešit a dojde pouze ke zdržení v odeslání!

Pokud zvolíte poštovné dobírkou, musíte zvolit i dopravce dobírkou! Stejně tak pokud zvolíte poštovné za platbu předem, musíte zvolit i dopravce za platbu předem. 

Při chybném zvolení kombinace poštovného a dopravce, opět znamená pouze zdržení při odeslání. Často zákazníky kontaktujeme a sami nám musí znovu sdělit, jaké poštovné si přejí. 

V krajních případech takové objednávky rušíme (při nekomunikaci). Bez přesně definovaného poštovného, zásilky většinou neodesíláme.

 

2. Chybějící číslo popisné a tel. kontakt

Bohužel závažnější chyby, kterých byste se měli vyvarovat. Pokud u adresy chybí číslo popisné (například s PSČ vesnic, čísla popisná občas nejsou, ale ve velkých městech je číslo popisné nutnost). Pokud číslo popisné u objednávky chybí, snažíme se se zákazníkem spojit formou emailu, pokud se neozve tak i přes

telefonní číslo. U objednávky je nezbytné tel. kontakt vyplnit, pro naší komunikaci s vámi. Při objednání rostlin, uvádíme telefoní číslo na balíky pro přepravní službu, která pošle podrobnější informace o odeslání (věc přepravní služby). Pokud telefonní číslo u objednávky chybí a vyskytne se problém s chybě vyplněnými údaji a zákazník nereaguje ani přes email, bohužel takovou objednávku musíme zrušit.

 

3. Chybně napsaný email

Závažnější chyba, než se zdá. Při špatně zvolené adrese emailu (například chybějící písmenko) nedojde na Váš email, ani jedna naše zpráva. Ať už automatické zprávy od systému o platebních údajích, přijetí objednávky, odeslání nebo i našich zpráv. Ve většině případů jde rozluštit, které písmenko chybí a zákazníka informujeme ručně na správný email, ale email v objednávce již nejde opravit v našem systému. Řešení celé situace je velmi složité a zdlouhavé. Opět dochází akorát ke zdržení v odeslání, popřípadě rovnou ke zrušení objednávky!


Zprávy k objednávkám

K objednávce nám můžete napsat cokoli, co s objednávkou souvisí. Ale zprávy typu: "první budova, druhé patro, k zastižení od 14 do 16 hod, prosím zvoňte", nás spíše pobaví, jelikož jako dopravce je všude uvedena Česká pošta. Opravdu nemůžeme ovlivnit, jakým způsobem Vám Česká pošta doručí balíček. Takové informace se na balíky nepíší. Můžeme připsat na balík název firmy, kam balík směrovat, bohužel konkrétnější informace o doručení je vždy v rukou pošty.

 

 



DomůDomů